preskoči na sadržaj

Login
Korisnik:
Lozinka:
eTwinning

Dabar 2020.

Facebook škole

Upisi u srednju

Brojač posjeta
Ispis statistike od 18. 10. 2016.

Ukupno: 192583
Ovaj mjesec: 5799
Raspored zvona

 

  A TURNUS
1. sat 8:00 - 8:40
2. sat 8:45 - 9:25
3. sat 9:35 - 10:15
4. sat 10:25 - 11:05
5. sat 11:10 - 11:50
6. sat 11:55 - 12:35
7. sat 12:40 - 13:20

 

  B TURNUS
0. sat 13:15 - 13:55
1. sat 14:00 - 14:40
2. sat 14:45 - 15:25
3. sat 15:35 - 16:15
4. sat 16:25 - 17:05
5. sat 17:10 - 17:50
6. sat 17:55 - 18:35
7. sat 18:40 - 19:20

 

Priloženi dokumenti:
animated bell.gif

Školski preventivni program

 

 

Osnovna namjena školskog preventivnog programa je osiguravanje zdravog i poticajnog okruženja za učenike u školi kroz različite oblike i metode rada čime se radi na ispunjavanju ciljeva programa:

1.prevenciji svih oblika nasilja i povećanju sigurnosti učenika

2. prevenciji ovisnosti i promicanju zdravih stilova života

3. prevenciji školskog neuspjeha

Sadržaji programa realizirat će se provedbom:

-redovnih nastavnih planova i programa škole

-planova i programa izvannastavnih i izvanškolskih programa

-dodatnim radom stručnih suradnika s učenicima kroz individualni, grupni i rad s razredima

- suradnja s vanjskim suradnicima (školska liječnica, 5.policijska postaja, centri za socijalni skrb, različite ustanove i udruge)

 

Uz uobičajene teme i aktivnosti u okviru školskog preventivnog programa, školska psihologinja provodi i neke izdvojene projekte. 

 

PROJEKT "MJESEC  LJUBAZNOSTI I TOLERANCIJE"

 

Mjesec ljubaznosti i tolerancije školski je projekt koji se provodi u drugim i trećim razredima povodom obilježavanja Svjetskog dana ljubaznosti 13.11. i Međunarodnog dana tolerancije 16.11. Provodi ga školska psihologinja u suradnji s učiteljima u nastavi i boravku.

Namjena projekta je stvaranje pozitivne i suradničke atmosfere u razrednim cjelinama.

Učenici se kroz potpisivanje razrednih ugovora usmjeravaju na poštivanje razrednih i školskih pravila koja omogućuju sigurno okruženje za učenike. Kroz radionice koje uključuju čitanje poticajnih priča i raspravu, igranje uloga, izradu plakata u grupnom radu, učenici promišljaju o prihvaćanju različitih, toleranciji, suradnji, zajedništvu, usmjeravanju na pozitivne stvari i događaje i činjenje dobrog drugima.

A da dobra djela ne prođu neopaženo, u razredima se odabiru izvjestitelji o ljubaznosti i prijateljstvu, postavljaju se kutije dobrih djela u koje učenici ubacuju dobra djela svojih vršnjaka koja su doživjeli ili primijetili ili na kraju tjedna učenici pišu pozitivne poruke jedni drugima s pohvalama i poticajima za ustrajanje u dobrim promjenama.

 

PROJEKT „VRŠNJACI EDUKATORI“

Vršnjaci EDUKATORI djeluju u sklopu školskog preventivnog programa. Učenici sami osmišljavaju i održavaju radionice, uz koordinaciju školske psihologinje, na teme za koje postoji potreba i interes. Takav način obrade i provedbe teme s područja prevencije je odlično prihvaćen od strane učenika. Već duži niz godina ostvarujemo suradnju s OŠ Gračani, gdje također postoji isti program, te naši učenici odlaze i održavaju satove razrednika u Oš Gračani i obrnuto.

Do sad smo obradili teme s područja ovisnosti (pušenje, alkoholizam), temu video igara, a plan za školsku godinu 2020./21. je tema vrijednosti. 

 

POTPROGRAM „KAKO UČITI I ORGANIZIRATI UČENJE“

 

Osnovna namjena potprograma je prevecija školskog neuspjeha I razvoja emotivnih problema i problema u ponašanju kod učenika. Potprogram provodi školska psihologinja na satovima razrednika i u produženom boravku.  Provodi se sa učenicima 3., 4. i 5.razreda.

Četvrti i peti razred specifični su, postavljaju nove zahtjeve pred učenike i predstavljaju izvor stresa. Većina učenika je do 3.razreda bila uključena u produženi boravak te se u četvrtom razredu neki i po prvi put susreću s potrebom i zahtjevom za vlastitom organizacijom vremena, vođenju računa o svojim obvezama i ispunjavanju istih. Peti razred i prelazak u predmetnu nastavu zahtjevan je zbog novih predmeta, novih profesora i općenito povećanih zahtjeva koji se stavljaju pred učenika u vidu većeg broja obveza i manje količine vremena koje imaju za njihovo ispunjavanje. Kroz radionice na SR i primjenu upitnika o učenju, individualno savjetovanje o strategijama i stilovima učenja i uvježbavanje tehnika učenja I vještina organizacije vremena  učenike se priprema na samostalno učenje u 4.razredu te uspješniji prelazak  na predmetnu nastavu. 

 

 

POTROGRAM „PREVENCIJA ELEKTRONIČKOG VRŠNJAČKOG NASILJA“

 

Iz godine u godinu susrećemo se sa sve većim brojem prijava elektroničkog nasilja, te smo stoga pokrenuli školski projekt prevencije elektroničkog nasilja kao odgovor. U sklopu školskog projekta provode se ankete među učenicima 4.-8. razreda s pitanjima o njihovim stavovima prema elektroničkom nasilju te samoj pojavnosti takve vrste nasilja u razredima.

Rezultati  generalno pokazuju da je do 20% učenika po razrednom odjelu u posljednje vrijeme jednom ili više puta doživjelo neki oblik elektroničkog nasilja. Najčešće je to bilo putem poruka (sms, viber, whatsapp i sl.), a u nešto manjem broju putem facebooka, računalnih igrica, chat room-a ili blogova. S rezultatima su upoznati i roditelji na Vijeću roditelja i roditeljskim sastancima obzirom da ih učenici navode kao prve kojima bi se obratili za pomoć ukoliko bi doživjeli neki oblik elektronskog nasilja te ponajprije jer njihovi stavovi, odgojni postupci (informiranje, razgovori, dogovorena obiteljska pravila i posljedice) uvelike utječu na stavove i ponašanja učenika u ovoj sferi komunikacije i odnosa.

Nakon toga, ovisno o rezultatima anketa,  u svakom razredom odjeljenju održavaju se najmanje dvije radionice u kojima se učenike informira o pojavnosti i  oblicima elektroničkog nasilja, osvještavaju posljedice takvog oblika nasilja po žrtvu, ali i počinitelja (obzirom na privid anonimnosti) te se s njima razgovara što svaki od dionika može učniti ukoliko do takve vrste nasilja dođe (sami učenici, roditelji i škola).

Rezultati tih aktivnosti kao i preporuke i savjeti stručnjaka za postupanje u situaciji elektroničkog nasilja objavljuju se na panou kako bi bili dostupni učenicima i njihovim roditeljima s ciljem informiranja o navedenom problemu. Projekt se nastavlja uključivanjem  novih generacija učenika koji ulaze intenzivnije u svijet elektroničkih medija. 

 

POTPROGRAM „AFIRMACIJOM POZITIVNIH VRIJEDNOSTI PROTIV NASILJA“

 

Nasilje među djecom obuhvaća širok spektar agresivnih ponašanja koja se događaju među djecom, od rješavanja sukoba nasilnim putem, neprihvatljivog izražavanja ljutnje ili frustracije, do ozbiljnih incidenata uz težu fizičku ozljedu. Nasilništvo karakterizira namjera da se povrijedi drugu osobu, ponavljanje istog obrasca ponašanja u kojem je jedna strana žrtva, a druga nasilnik, te očita neuravnoteženost snaga među njima. Kako bi se učenicima omogućilo sigurno okruženje potrebno je kod njih  razvijati komunikacijske, socijalne i životne vještine koje će im omogućiti nenasilno rješavanje sukoba i pozitivnu socijalizaciju u skupini vršnjaka, te poticati toleranciju i suradnju kako bi razredne zajednice bile skupine učenika u kojima se svi osjećaju prihvaćeno. Roditelji su partneri u tom procesu.

Potprogram se realizira kroz:

radionice na satovima razrednika
parlaonice za učenike
predavanja i savjetovalište za roditelje
predavanja za nastavnike
sportski susreti i natjecanja
informativni panoi
rad sa skupinom učenika vršnjaka pomagača koji će osmisliti i voditi radionice na SR

 

POTPROGRAM „ZDRAVI STILOVI ŽIVOTA“

 

Osnovni je cilj potprograma povećavanje senzibiliteta i podizanje razine znanja  učenika, roditelja i učitelja o opasnosti zlouporabe sredstava ovisnosti kako bi se smanjila opasnost od bolesti ovisnosti. Kroz poučavanje kroz sadržaje prirode/biologije i TZK o zdravim stilovima života i štetnosti sredstava ovisnosti, predavanja i radionice na SR od strane stručne službe, rad sa skupinom učenika vršnjaka pomagača koji će osmisliti i voditi radionice na SR, predavanja roditelja kao gosta predavača i liječnice školske medicine, provođenje ankete o ovisnostima žele se ispuniti sljedeći specifični ciljevi:

 

 Poboljšati razinu znanja učenika i roditelja o štetnosti raznih oblika ovisnosti.

Upućivati učenike i roditelje na važnost pravilnog strukturiranja slobodnog vremena (izvannastavne i izvanškolske aktivnosti koje su za njihov uzrast primjerene).
Razvijati samopoštovanje i socijalne vještine kod učenika.
Motivirati učenike za odabir zdravih stilova života u zajednici.
Pružati stručnu pomoć mladima s poremećajem u ponašanju i onima koji žive u rizičnim obiteljskim uvjetima.
Pomoći roditeljima da preuzmu i održe aktivnu ulogu u odgoju svoje djece.

 

 

 

 

Tražilica



E-dnevnik


Anketa
Što biste željeli čitati na našoj web stranici?





Korisni linkovi

Kalendar
« Listopad 2020 »
Po Ut Sr Če Pe Su Ne
28 29 30 1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31 1
2 3 4 5 6 7 8
Prikazani događaji


Arhiva dokumenata




preskoči na navigaciju