Eko eko sa Šalate
Autor: Ivana Bertović, 13. 1. 2023.
Školske godine 2022./2023. nastavljamo sa školskim eko projektom Eko eko sa Šalate. Učenici će biti uključeni u aktivnosti koje za cilj imaju podizanje ekološke svijesti te očuvanje okoliša. Ciljevi projekta su: Planirane aktivnosti: 21. rujna učenici drugih razreda sa svojim učiteljicama Anom Didović Čurčić, Andreom Kager, Anom Filipec, Anom Škudar, Anom Puh i učiteljem Josipom Ćulumovićem tijekom terenske nastave na imanju Svijet prirode obilježili su Dan sadnje drveta, koji za cilj ima osvješćivanje javnosti o klimatskim promjenama i različitim ekosustavima na Zemlji. Posadili su brezu, simbol naše škole. Učenici 3. b razreda s učiteljicama Ljiljanom Poljak Mravak i Marijom Radić uredili su balkon uz svoju učionicu. Posadili su cvijeće koje dobro podnosi niske temperature: maćuhice, vrijesak i bršljan. Učenici se brinu o cvijeću i prate kako vremenske prilike utječu na rast i razvoj cvijeća. Maćuhice, vrijesak i bršljan svakodnevno uljepšavaju njihovo druženje na balkonu. 7. studenog učenici prvih, drugih i trećih razreda naše škole sudjelovali su u ekološkoj akciji uređenja školskog dvorišta. Svaki razred u pratnji učiteljica Ive Zeljko, Kristin Balenović, Ane Didović Čurčić, Ane Filipec, Ane Puh, Irene Kemenović, Marije Radić, Biljane Petljak Zekić i učitelja Jure Troje čistio je jedan dio školskog dvorišta. Opremljeni zaštitnim rukavicama, vrećama, metlama i grabljama, učenici su skupljali otpad, grabljali lišće i pomeli dvorište. Razvrstali su biootpad od ostalog otpada i učili o važnosti očuvanja okoliša. Učenici 2. b razreda uz učiteljicu Anu Filipec izradili su razredne spremnike za otpad. Kartonske kutije dobile su novi oblik građenjem, kombiniranjem i rezanjem, a dodavanjem boje temperama i kolaž papirom posebnost i novu namjenu. Uz već postojeće kutije za odvajanje otpada u učionici, učenici su dodali svoje kartonske spremnike za papir i plastiku. Ovom aktivnošću učenici su osvijestili važnost spremnika za otpad i potrebu odvajanja otpada. Učenici prvih, drugih i trećih razreda redovito čiste svoje učionice. Svaka učionica ima svoju metlu i lopaticu te učenici uz dogovor i suradnju metu učionice i pospremaju razredne police. Učenici uče o važnosti čistoće prostora i doprinose urednosti svoje škole. Učenici 1. b i 1. c razreda pod vodstvom svojih učiteljica Marijane Zelenike Šimić, Kristin Balenović, Ines Vodanović i učitelja Jure Troje tijekom ove školske godine sudjeluju u provedbi školskog projekta Eko eko sa Šalate. Posebnost ovogodišnjih aktivnosti unutar projekta je korelacija odabranog književnog teksta (pjesma, igrokaz, bajka...) u kojem se spominje određena biljka (maslačak, pšenica, ruža...) te prirodoslovne aktivnosti kojima se istražuju posebnosti navedene biljke. U prvom plougodištu učenici 1.b i 1. c razreda pročitali su i obradili slikopriču Crvena koka i zrno pšenice, a potom su u nastavi Prirode i društva, Sata razrednika i Produženog boravka istraživali posebnosti pšenice kroz niz istraživačkih aktivnosti. Tijekom Dana zahvalnosti za plodove zemlje učenici su proučili put od zrna pšenice, dobivenog brašna, izrade tijesta te ispečenog kruha. Mijesili su tijesto i uz pomoć školskih kuhara ispekli ukusna peciva u obliku slova. Počastili su se raznovrsnim kolačima i pecivima, proučili recepte po kojima su kolači pripremljeni te učili o vrstama brašna koja su pri tom korištena. Početkom prosinca učenici su posijali pšenicu, kao pripremu za nadolazeći Božićni sajam. Promatrali su klijanje sjemenke, zalijevali su biljku te zaključili koji su životni uvjeti neophodni za uspješan rast i razvoj pšenice. Bilješke svojeg promatranja nacrtali su i upisali kao pravi mali istraživači, a potom su u skupinama načinili i prezentirali nastavne plakate Pšenica. Božićne pšenice izložene su na Božićnom sajmu škole na veselje svih uzvanika. Učenici su osmislili i nacrtali strip pod naslovom Božićna pšenica. Fotografije možete pogledati u privitku. Veselimo se daljnjim aktivnostima unutar projekta te novim književnim tekstovima i biljkama koje će učenici proučiti!
ŠKOLSKI EKO PROJEKT: EKO EKO SA ŠALATE
2021./22.
U školskoj godini 2021./22. učenici i učitelji odlučili su se za vrtne kutiće u svojim učionicama. Učitelji su sa svojim učenicima tijekom godine sijali i sadili biljke (povrće i voće), a zatim su promatrali rast i razvoj biljaka. Svaki razred odabrao je jednu vrstu biljke: prešin, celer, salata, radič, mrkva, cikla, jagode, buče. O izabranoj biljci istraživali su putem knjiga i interneta, izveli niz kreativnih i poticajnih aktivnosti, pokusa i igara. Tako su na iskustveni način učili o njihovom uzgoju.
Svjetski dan pčela
Učenici 2.b razreda obilježili su Svjetski dan pčela. Istraživali su i učili o važnosti pčela za živi svijet. Istraživanje su upotpunili PowerPoint prezentacijom učenika Luke Štefanića, a priču o pčelama zaokružili su opisom pčela i slikanjem pčela. Uratke možete pogledati u nastavku.
Učiteljice: Ljiljana Poljak – Mravak i Marija Radić
2019./20. i 2020./21.
U školskoj godini 2019./20. učenici u produženom boravku su kroz 1. obrazovno razdoblje zajedno sa svojim učiteljicama pripremali školski vrt za zimu. Ubrali su preostale plodove. Neke plodove učenici su kušali (luk, rajčica, salata), a od salate su uzeli sjeme I pripremili ga za proljetnu sjetvu. Učenici su slikali plodove I istraživali o plodovima iz vrta. Prikupljene podatke su prezentirali kroz plakate.
U siječnju učenici produženog boravka istraživali su, promatrali i crtali ptice stanarice. Prikupljene podatke su prezentirali putem plakata i prezentacija. Uredili su pano u školskom hodniku.
Učenici su izrađivali hranilice za ptice koje su postavili u školskom dvorištu.
U školskoj godini 2019./20. osmislili smo I isplanirali više aktivnosti koje imaju za cilj podizanje ekološke svijesti kod učenika te smo ih odlučili objediniti u jedinstveni projekt pod nazivom Eko Eko sa Šalate.
Ciljevi projekta su:
- kod učenika razvijati pozitivan odnos prema prirodi (razvijati svijest o važnosti odvajanja otpada, poticati na uređenje prirodnog okoliša u kojem žive)
- Kod učenika razvijati pozitivan odnos prema hrani (osvijestiti problem bacanja hrane, važnost prirodnog uzgoja namirnica, važnost zdrave prehrane)
Planirane aktivnosti:
- uređenje vanjskog školskog vrta
- uređenje školskog dvorišta sadnjom drveća
- uređenje školskog zimskog vrta u unutarnjem prostoru škole
- organiziranje akcije čišćenja školskog okoliša
- odvajanje otpada u školi postavljanjem spremnika za različite vrste otpada
- predavanja za učenike I djelatnike iz područja ekologije
__________________________________________________________________________________________________________
2017./18. i 2018./19.
Sve je započelo školske godine 2017./18. s projektom tada nazvanim Školski vrt. Svaki razred razredne nastave dobio je svoju površinu za sađenje na kojoj su učenici uz vodstvo učiteljica obrađivali zemlju, pripremali je za sijanje ili sađenje povrća, brinuli o povrću, promatrali njegov rast i razvoj, a zrele plodove i ubirali i kušali. Na taj način učenici iskustveno uče sadržaje prirode i društva i izvananstavnih aktivnosti.
Ostalo |
> Portal za škole |
> Carnet |
> Portal Nikola Tesla |
> Crveni križ |
> Škola za život |
> Office365 za škole |
> Loomen |
> Leksikografski zavod... |
« Siječanj 2025 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
30 | 31 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 |
13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 |
20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 |
27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 |
3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 |