Ljekovite biljke
Autor: Ivana Bertović, 25. 6. 2024. 21:09
Tijekom školske godine 2023./2024. učenici 3.b razreda učili su o građi biljaka. Proučavali su biljke i njihova obilježja prilagodbe životnim uvjetima, vremenskim prilikama i staništu. Posebno su istraživali ljekovite biljke (kamilicu, lipu, trputac, maslačak, ružmarin i lavandu). Slikali su biljke, radili plakate/infografike te pripremali i kušali čajeve. Nakon niza istraživačkih aktivnosti, napravili su herbarij (zbirku prešanog sušenog bilja). Učenici su sudjelovali i u radionici ljekovitog bilja, aromaterapiji (korištenju eteričnih ulja u svrhu očuvanja zdravlja i liječenja).
Učiteljice Ana Filipec i Andrea Kager
[više]
Eko Eko sa Šalate
Autor: Administrator , 18. 6. 2024. 09:37
Učenici 3.a razreda proučavali su biljke u sklopu projekta Eko eko sa Šalate. U školskom dvorištu pronašli su biljke pogodne za proučavanje te su ih skupili, osušili i složili u zbirku. Prije skupljanja proučili su koje su zaštićene biljke u Republici Hrvatskoj i zašto ih je zabranjeno skupljati. Biljke su nakon skupljanja osušili prešanjem. Nakon nekoliko tjedana, kada su se biljke u potpunosti osušile, iskoristili su ih za izradu straničnika koje su poklonili majkama povodom Majčinog dana.
[više]
Eko-eko sa Šalate (Začinsko bilje)
Autor: Ivana Bertović, 11. 12. 2023. 10:38
Eko eko sa Šalate
Autor: Ivana Bertović, 31. 5. 2023. 10:41
Tijekom školske godine 2022./2023. učenici 2.a razreda proučavali su biljke, životni ciklus biljke te životne uvjete koji su potrebni za rast biljaka.
Tijekom prvog polugodišta posijali su pšenicu. Promatrali su klijanje sjemenke te proučavali utječu li svjetlost, toplina i voda na rast biljke. Zaključili da su joj za rast bili potrebni svjetlo, toplina i voda i da bez jednog od uvjeta nema života. Također, zaključili su da su biljkama potrebni uvjeti što sličniji onima u prirodi.
Tijekom drugog polugodišta nastavili su s proučavanjem biljaka. Promatrali su promjene koje se u prirodi događaju s dolaskom proljeća s posebnim naglaskom na rast biljaka u neposrednoj okolini. Svakodnevno su pratili rast biljaka te su ga prikazali pomoću plastelina tehnikom stop animacije. Film su nazvali Cvjetna priča.
Istraživanje se nastavilo s proučavanjem od kojih se dijelova sastoje biljke. Učenicima je prezentiran film o dijelovima biljaka. Pomoću 3D modela učenici su sastavljali cvijet te imenovali njegove dijelove (korijen, stabljika, list, latice, tučak, prašnici). Učenici su zatim crtali cvijet te označili njegove dijelove.
Fotografije aktivnosti i film Cvjetna priča pogledajte u prilogu.
[više]
Eko eko sa Šalate
Autor: Ivana Bertović, 23. 5. 2023. 11:17
Dan planeta Zemlje
Međurazrednom suradnjom 2.a i 2.b razreda i njihovih učiteljica Ane Didović Čurčić i Ane Filipec obilježen je Dan planeta Zemlje. Aktivnosti su ostvarene skupnim radom učenika u stanicama.
U učionici 2.a razreda održana je radionica recikliranja papira. Učenicima je prezentiran film u kojem je prikazano kako nastaje papir i kako se papir može reciklirati. Svaka skupina učenika radila je jedan od postupaka u recikliranju papira (skupljanje i trganje starog papira, priprema papira za recikliranje, usitnjavanje te prešanje dobivene smjese). Papir smo osušili, a zatim su učenici izradili plakat na kojem su prikazali postupke u recikliranju papira, svoj proizvod (novi papir) te način na koji su ga iskoristili.
U učionici 2.b razreda učenici su u skupinama istraživali o zaštićenim životinjama i biljkama u Republici Hrvatskoj. U posebnoj skupini, prepoznavali su i otkrivali ljekovite biljke i učili o važnosti biljaka za život ljudi. Učenicima su ponuđene fotografije zaštićenih životinja u Republici Hrvatskoj, fotografije biljaka i tekstovi s opisom i bitnim informacijama. Učenici su postupno, suradničkim radom i dogovorom otkrivali fotografije životinja i biljaka. Kako bi otkrili neke dijelove fotografija, trebali su odgovoriti na zadana pitanja i pročitati ponuđene tekstove. Učenici su izradili plakate na kojima su prikazali istražene biljke i životinje.
Ostvarena međurazredna suradnja bila je zabavna i poučna. Zaključili smo da su sve životinje i biljke bitne za život na Zemlji. Također, zaključili smo da je važno odvajati otpadni papir jer tako čuvamo šume, štedimo vodu i energiju.
[više]
Plesna haljina žutog maslačka – Maslačak (1. b i 1. c)
Autor: Ivana Bertović, 2. 5. 2023. 19:14
Završili smo treći dio školskog projekta Eko-eko sa Šalate u kojem povezujemo književno djelo s istraživanjem biljaka koje se u tom djelu spominju.
Čitali smo lektirno djelo Sunčane Škrinjarić Plesna haljina žutog maslačka, a potom smo međurazrednom suradnjom 1. b i 1. c razreda, radom u skupinama-stanicama istražili i proučili posebnosti biljke maslačak. Ovaj školski projekt u 1.b i 1. c razredu vodili su učitelji Marijana Zelenika Šimić, Kristin Balenović, Ines Vodanović te Jura Troje.
Slijede pitanja i zadaci na kojima su učenici unutar skupina-stanica radili:
- Nacrtaj strip kojim ćeš prikazati radnju priče „Plesna haljina žutog maslačka”
- Osmislite i napišite pjesmu i/ili zagonetke o maslačku. U svom tekstu istaknite ljepotu i posebnost tog cvijeta.
- Istražite i zapišite ljekovitost biljke maslačak. Koja su njegova ljekovita svojstva?
- Proučite u pripremi kojih jela se koristi biljka maslačak. Zapišite i nacrtajte pronađene recepte.
- Koristeći tablete proučite postupak i sastojke u izradi kreme od maslačka. Za što se koristi krema od maslačka i za što je korisna? Zapišite i nacrtajte.
Rezultate svog rada unutar skupina-stanica svaki učenik prezentirao je u početnim matičnim/centralnim stanicama.
Ovako ostvarena međurazredna suradnja bila je poučna i zabavna te se veselimo novim sličnim projektima.
[više]
ŠKOLSKI EKO PROJEKT: EKO EKO SA ŠALATE
2021./22.
U školskoj godini 2021./22. učenici i učitelji odlučili su se za vrtne kutiće u svojim učionicama. Učitelji su sa svojim učenicima tijekom godine sijali i sadili biljke (povrće i voće), a zatim su promatrali rast i razvoj biljaka. Svaki razred odabrao je jednu vrstu biljke: prešin, celer, salata, radič, mrkva, cikla, jagode, buče. O izabranoj biljci istraživali su putem knjiga i interneta, izveli niz kreativnih i poticajnih aktivnosti, pokusa i igara. Tako su na iskustveni način učili o njihovom uzgoju.
Svjetski dan pčela
Učenici 2.b razreda obilježili su Svjetski dan pčela. Istraživali su i učili o važnosti pčela za živi svijet. Istraživanje su upotpunili PowerPoint prezentacijom učenika Luke Štefanića, a priču o pčelama zaokružili su opisom pčela i slikanjem pčela. Uratke možete pogledati u nastavku.
Učiteljice: Ljiljana Poljak – Mravak i Marija Radić
2019./20. i 2020./21.
U školskoj godini 2019./20. učenici u produženom boravku su kroz 1. obrazovno razdoblje zajedno sa svojim učiteljicama pripremali školski vrt za zimu. Ubrali su preostale plodove. Neke plodove učenici su kušali (luk, rajčica, salata), a od salate su uzeli sjeme I pripremili ga za proljetnu sjetvu. Učenici su slikali plodove I istraživali o plodovima iz vrta. Prikupljene podatke su prezentirali kroz plakate.
U siječnju učenici produženog boravka istraživali su, promatrali i crtali ptice stanarice. Prikupljene podatke su prezentirali putem plakata i prezentacija. Uredili su pano u školskom hodniku.
Učenici su izrađivali hranilice za ptice koje su postavili u školskom dvorištu.
U školskoj godini 2019./20. osmislili smo I isplanirali više aktivnosti koje imaju za cilj podizanje ekološke svijesti kod učenika te smo ih odlučili objediniti u jedinstveni projekt pod nazivom Eko Eko sa Šalate.
Ciljevi projekta su:
- kod učenika razvijati pozitivan odnos prema prirodi (razvijati svijest o važnosti odvajanja otpada, poticati na uređenje prirodnog okoliša u kojem žive)
- Kod učenika razvijati pozitivan odnos prema hrani (osvijestiti problem bacanja hrane, važnost prirodnog uzgoja namirnica, važnost zdrave prehrane)
Planirane aktivnosti:
- uređenje vanjskog školskog vrta
- uređenje školskog dvorišta sadnjom drveća
- uređenje školskog zimskog vrta u unutarnjem prostoru škole
- organiziranje akcije čišćenja školskog okoliša
- odvajanje otpada u školi postavljanjem spremnika za različite vrste otpada
- predavanja za učenike I djelatnike iz područja ekologije
__________________________________________________________________________________________________________
2017./18. i 2018./19.
Sve je započelo školske godine 2017./18. s projektom tada nazvanim Školski vrt. Svaki razred razredne nastave dobio je svoju površinu za sađenje na kojoj su učenici uz vodstvo učiteljica obrađivali zemlju, pripremali je za sijanje ili sađenje povrća, brinuli o povrću, promatrali njegov rast i razvoj, a zrele plodove i ubirali i kušali. Na taj način učenici iskustveno uče sadržaje prirode i društva i izvananstavnih aktivnosti.
Ostalo |
> Portal za škole |
> Carnet |
> Portal Nikola Tesla |
> Crveni križ |
> Škola za život |
> Office365 za škole |
> Loomen |
> Leksikografski zavod... |
« Veljača 2025 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 |
3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 |
10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 |
17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 |
24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 1 | 2 |
3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 |