Osim razvijanja kompetencije unutar svakog predmeta, kod učenika se aktivan pristup učenju i pozitivan stav prema učenju razvija i kroz poseban program Učiti kako učiti koji je dio Školskog preventivnog programa, a provodi ga školska psihologinja kroz interaktivna predavanja i radionice na satovima razrednika.
Namijenjen je učenicima 3., 4. i 5.razreda.
Osnovna namjena potprograma je prevecija školskog neuspjeha I razvoja emotivnih problema i problema u ponašanju kod učenika.
Četvrti i peti razred specifični su, postavljaju nove zahtjeve pred učenike i predstavljaju izvor stresa. Većina učenika je do 3.razreda bila uključena u produženi boravak te se u četvrtom razredu neki i po prvi put susreću s potrebom i zahtjevom za vlastitom organizacijom vremena, vođenju računa o svojim obvezama i ispunjavanju istih. Peti razred i prelazak u predmetnu nastavu zahtjevan je zbog novih predmeta, novih profesora i općenito povećanih zahtjeva koji se stavljaju pred učenika u vidu većeg broja obveza i manje količine vremena koje imaju za njihovo ispunjavanje.
Očekivani ishodi programa su:
- Učenici stvaraju prikladno okruženje za samostalno učenje (organizacija prostora za učenje, prilagođavanje okolinskih uvjeta učenju, traženje pomoći)
- Učenici znaju upravljati svojim učenjem (organizacija vremena za učenje- izrađuju tjedni raspored aktivnosti i dnevni plan aktivnosti i koriste ostale metode organizacije učenja npr. pomodoro tehniku)
- Učenici koriste različite strategije učenja ( primjenjuju ČPČPP metodu, refleksivno pisanje, koriste nekoliko načina/aktivnosti za ponavljanje gradiva: umnu mapu, kartice za ponavljanje, vlastiti test; primjenjuju metode lakšeg i bržeg zapamćivanja gradiva prema svom stilu učenja)
- Učenici prepoznaju vrijednost učenja, razumiju i reguliraju svoje emocije tako da potiču učenje te razvija pozitivnu sliku o sebi kao učeniku ( prepoznaju što im pomažu da kvalitetnije uče, koliko su uspješni u uklanjaju distraktora, prihvaćaju povratne informacije učitelja, znaju samoprocjeniti uloženi trud i zadovoljstvo ocjenom)
Program se sastoji od sljedećih aktivnosti:
- Radionica Organizacija učenja
- Radionica Kako pročitati i naučiti pročitano
- Radionica Kako ponoviti gradivo
- Interaktivno predavanje Stilovi učenja
- opcionalna radionica u suradnji sa studentima 4.godine Odsjeka za psihologiju FF-a ( u okviru kolegija Psihologija obrazovanja)