Kako učiti i organizirati učenje

by | kol 7, 2025 | Projekti, Školski preventivni program

Osim razvijanja kompetencije unutar svakog predmeta, kod učenika se aktivan pristup učenju i  pozitivan stav prema učenju razvija i kroz poseban program Učiti kako učiti koji je dio Školskog preventivnog programa, a provodi ga školska psihologinja kroz interaktivna predavanja i radionice na satovima razrednika.

Namijenjen je učenicima 3., 4. i 5.razreda.

Osnovna namjena potprograma je prevecija školskog neuspjeha I razvoja emotivnih problema i problema u ponašanju kod učenika.

Četvrti i peti razred specifični su, postavljaju nove zahtjeve pred učenike i predstavljaju izvor stresa. Većina učenika je do 3.razreda bila uključena u produženi boravak te se u četvrtom razredu neki i po prvi put susreću s potrebom i zahtjevom za vlastitom organizacijom vremena, vođenju računa o svojim obvezama i ispunjavanju istih. Peti razred i prelazak u predmetnu nastavu zahtjevan je zbog novih predmeta, novih profesora i općenito povećanih zahtjeva koji se stavljaju pred učenika u vidu većeg broja obveza i manje količine vremena koje imaju za njihovo ispunjavanje.

Očekivani ishodi programa su:

  • Učenici stvaraju prikladno okruženje za samostalno učenje (organizacija prostora za učenje, prilagođavanje okolinskih uvjeta učenju, traženje pomoći)
  • Učenici znaju upravljati svojim učenjem (organizacija vremena za učenje- izrađuju tjedni raspored aktivnosti i dnevni plan aktivnosti i koriste ostale metode organizacije učenja npr. pomodoro tehniku)
  • Učenici koriste različite strategije učenja ( primjenjuju ČPČPP metodu, refleksivno pisanje, koriste nekoliko načina/aktivnosti za ponavljanje gradiva: umnu mapu, kartice za ponavljanje, vlastiti test; primjenjuju metode lakšeg i bržeg zapamćivanja gradiva prema svom stilu učenja)
  • Učenici prepoznaju vrijednost učenja, razumiju i reguliraju svoje emocije tako da potiču učenje te razvija pozitivnu sliku o sebi kao učeniku ( prepoznaju što im pomažu da kvalitetnije uče, koliko su uspješni u uklanjaju distraktora, prihvaćaju povratne informacije učitelja, znaju  samoprocjeniti uloženi trud i  zadovoljstvo ocjenom)

Program se sastoji od sljedećih aktivnosti:

  1. Radionica Organizacija učenja
  2. Radionica Kako pročitati i naučiti pročitano
  3. Radionica Kako ponoviti gradivo
  4. Interaktivno predavanje Stilovi učenja
  5. opcionalna radionica u suradnji sa studentima 4.godine Odsjeka za psihologiju FF-a  ( u okviru kolegija Psihologija obrazovanja)

Pročitajte još...

Večer matematike

Večer matematike

U organizaciji Hrvatskog matematičkog društva, organizirali smo Večer matematike u 2. i 3. razredima. Pod vodstvom učiteljica Ane Puh i Ane Filipec, za 2. razrede, organizirane su matematičke igre u...

Pročitajte više
Rezultati 2. kola MAT lige

Rezultati 2. kola MAT lige

U utorak 2. prosinca održano je drugo kolo MAT lige. Našu školu predstavlja 12 timova učenika četvrtih razreda. Čestitamo svima koji su sudjelovali na uspješnom svladavanju matematičkih izazova....

Pročitajte više
Skip to content