Kako učiti i organizirati učenje

by | kol 7, 2025 | Projekti, Školski preventivni program

Osim razvijanja kompetencije unutar svakog predmeta, kod učenika se aktivan pristup učenju i  pozitivan stav prema učenju razvija i kroz poseban program Učiti kako učiti koji je dio Školskog preventivnog programa, a provodi ga školska psihologinja kroz interaktivna predavanja i radionice na satovima razrednika.

Namijenjen je učenicima 3., 4. i 5.razreda.

Osnovna namjena potprograma je prevecija školskog neuspjeha I razvoja emotivnih problema i problema u ponašanju kod učenika.

Četvrti i peti razred specifični su, postavljaju nove zahtjeve pred učenike i predstavljaju izvor stresa. Većina učenika je do 3.razreda bila uključena u produženi boravak te se u četvrtom razredu neki i po prvi put susreću s potrebom i zahtjevom za vlastitom organizacijom vremena, vođenju računa o svojim obvezama i ispunjavanju istih. Peti razred i prelazak u predmetnu nastavu zahtjevan je zbog novih predmeta, novih profesora i općenito povećanih zahtjeva koji se stavljaju pred učenika u vidu većeg broja obveza i manje količine vremena koje imaju za njihovo ispunjavanje.

Očekivani ishodi programa su:

  • Učenici stvaraju prikladno okruženje za samostalno učenje (organizacija prostora za učenje, prilagođavanje okolinskih uvjeta učenju, traženje pomoći)
  • Učenici znaju upravljati svojim učenjem (organizacija vremena za učenje- izrađuju tjedni raspored aktivnosti i dnevni plan aktivnosti i koriste ostale metode organizacije učenja npr. pomodoro tehniku)
  • Učenici koriste različite strategije učenja ( primjenjuju ČPČPP metodu, refleksivno pisanje, koriste nekoliko načina/aktivnosti za ponavljanje gradiva: umnu mapu, kartice za ponavljanje, vlastiti test; primjenjuju metode lakšeg i bržeg zapamćivanja gradiva prema svom stilu učenja)
  • Učenici prepoznaju vrijednost učenja, razumiju i reguliraju svoje emocije tako da potiču učenje te razvija pozitivnu sliku o sebi kao učeniku ( prepoznaju što im pomažu da kvalitetnije uče, koliko su uspješni u uklanjaju distraktora, prihvaćaju povratne informacije učitelja, znaju  samoprocjeniti uloženi trud i  zadovoljstvo ocjenom)

Program se sastoji od sljedećih aktivnosti:

  1. Radionica Organizacija učenja
  2. Radionica Kako pročitati i naučiti pročitano
  3. Radionica Kako ponoviti gradivo
  4. Interaktivno predavanje Stilovi učenja
  5. opcionalna radionica u suradnji sa studentima 4.godine Odsjeka za psihologiju FF-a  ( u okviru kolegija Psihologija obrazovanja)

Pročitajte još...

Ljetna škola engleskog jezika

Ljetna škola engleskog jezika

Završilo je još jedno uzbudljivo putovanje u Englesku koje organiziramo svake godine za učenike sedmih razreda naše škole. U pratnji profesorica engleskog jezika Barbare Žuljević i Dragane Sanković...

Pročitajte više
Nova školska godina

Nova školska godina

Dragi učenici, poštovani roditelji, nastava počinje u ponedjeljak 8. rujna 2025. Nastava za učenike predmetne nastave počinje u B turnusu u 14:00h. Učenici će taj dan imati 3 sata razrednika. Doček...

Pročitajte više
Skip to content