preskoči na sadržaj

Osnovna škola Ivana Gorana Kovačića Zagreb

Školski preventivni program

 

 

Osnovna namjena školskog preventivnog programa je osiguravanje zdravog i poticajnog okruženja za učenike u školi kroz različite oblike i metode rada čime se radi na ispunjavanju ciljeva programa:

1.prevenciji svih oblika nasilja i povećanju sigurnosti učenika

2. prevenciji ovisnosti i promicanju zdravih stilova života

3. prevenciji školskog neuspjeha

Sadržaji programa realizirat će se provedbom:

-redovnih nastavnih planova i programa škole

-planova i programa izvannastavnih i izvanškolskih programa

-dodatnim radom stručnih suradnika s učenicima kroz individualni, grupni i rad s razredima

- suradnja s vanjskim suradnicima (školska liječnica, 5.policijska postaja, centri za socijalni skrb, različite ustanove i udruge)

 

Uz uobičajene teme i aktivnosti u okviru školskog preventivnog programa, školska psihologinja provodi i neke izdvojene projekte. 

 

PROJEKT "MJESEC  LJUBAZNOSTI I TOLERANCIJE"

   

 

Mjesec ljubaznosti i tolerancije školski je projekt koji se provodi u drugim i trećim razredima povodom obilježavanja Svjetskog dana ljubaznosti 13.11. i Međunarodnog dana tolerancije 16.11. Provodi ga školska psihologinja u suradnji s učiteljima u nastavi i boravku.

Namjena projekta je stvaranje pozitivne i suradničke atmosfere u razrednim cjelinama.

Učenici se kroz potpisivanje razrednih ugovora usmjeravaju na poštivanje razrednih i školskih pravila koja omogućuju sigurno okruženje za učenike. Kroz radionice koje uključuju čitanje poticajnih priča i raspravu, igranje uloga, izradu plakata u grupnom radu, učenici promišljaju o prihvaćanju različitih, toleranciji, suradnji, zajedništvu, usmjeravanju na pozitivne stvari i događaje i činjenje dobrog drugima.

A da dobra djela ne prođu neopaženo, u razredima se odabiru izvjestitelji o ljubaznosti i prijateljstvu, postavljaju se kutije dobrih djela u koje učenici ubacuju dobra djela svojih vršnjaka koja su doživjeli ili primijetili ili na kraju tjedna učenici pišu pozitivne poruke jedni drugima s pohvalama i poticajima za ustrajanje u dobrim promjenama.

 

PROJEKT „VRŠNJACI EDUKATORI“

                                                

Vršnjaci EDUKATORI djeluju u sklopu školskog preventivnog programa. Učenici sami osmišljavaju i održavaju radionice, uz koordinaciju školske psihologinje, na teme za koje postoji potreba i interes. Takav način obrade i provedbe teme s područja prevencije je odlično prihvaćen od strane učenika. Već duži niz godina ostvarujemo suradnju s OŠ Gračani, gdje također postoji isti program, te naši učenici odlaze i održavaju satove razrednika u Oš Gračani i obrnuto.

Do sad smo obradili teme s područja ovisnosti (pušenje, alkoholizam), temu video igara, a plan za školsku godinu 2020./21. je tema vrijednosti. 

 

POTPROGRAM „KAKO UČITI I ORGANIZIRATI UČENJE“

 

Osim razvijanja kompetencije unutar svakog predmeta, kod učenika se aktivan pristup učenju i  pozitivan stav prema učenju razvija i kroz poseban program Učiti kako učiti koji je dio Školskog preventivnog programa, a provodi ga školska psihologinja kroz interaktivna predavanja i radionice na satovima razrednika.

Namijenjen je učenicima 3., 4. i 5.razreda.

Osnovna namjena potprograma je prevecija školskog neuspjeha I razvoja emotivnih problema i problema u ponašanju kod učenika. 

Četvrti i peti razred specifični su, postavljaju nove zahtjeve pred učenike i predstavljaju izvor stresa. Većina učenika je do 3.razreda bila uključena u produženi boravak te se u četvrtom razredu neki i po prvi put susreću s potrebom i zahtjevom za vlastitom organizacijom vremena, vođenju računa o svojim obvezama i ispunjavanju istih. Peti razred i prelazak u predmetnu nastavu zahtjevan je zbog novih predmeta, novih profesora i općenito povećanih zahtjeva koji se stavljaju pred učenika u vidu većeg broja obveza i manje količine vremena koje imaju za njihovo ispunjavanje.

Očekivani ishodi programa su:

  • Učenici stvaraju prikladno okruženje za samostalno učenje (organizacija prostora za učenje, prilagođavanje okolinskih uvjeta učenju, traženje pomoći)

  • Učenici znaju upravljati svojim učenjem (organizacija vremena za učenje- izrađuju tjedni raspored aktivnosti i dnevni plan aktivnosti i koriste ostale metode organizacije učenja npr. pomodoro tehniku)

  • Učenici koriste različite strategije učenja ( primjenjuju ČPČPP metodu, refleksivno pisanje, koriste nekoliko načina/aktivnosti za ponavljanje gradiva: umnu mapu, kartice za ponavljanje, vlastiti test; primjenjuju metode lakšeg i bržeg zapamćivanja gradiva prema svom stilu učenja)

  • Učenici prepoznaju vrijednost učenja, razumiju i reguliraju svoje emocije tako da potiču učenje te razvija pozitivnu sliku o sebi kao učeniku ( prepoznaju što im pomažu da kvalitetnije uče, koliko su uspješni u uklanjaju distraktora, prihvaćaju povratne informacije učitelja, znaju  samoprocjeniti uloženi trud i  zadovoljstvo ocjenom)

Program se sastoji od sljedećih aktivnosti:

  1. Radionica Organizacija učenja
  2. Radionica Kako pročitati i naučiti pročitano 
  3. Radionica Kako ponoviti gradivo
  4. Interaktivno predavanje Stilovi učenja 
  5. opcionalna radionica u suradnji sa studentima 4.godine Odsjeka za psihologiju FF-a  ( u okviru kolegija Psihologija obrazovanja)

 

 

POTROGRAM „PREVENCIJA ELEKTRONIČKOG VRŠNJAČKOG NASILJA“

 

Iz godine u godinu susrećemo se sa sve većim brojem prijava elektroničkog nasilja, te smo stoga pokrenuli školski projekt prevencije elektroničkog nasilja. U sklopu školskog projekta provode se ankete među učenicima 4.-8. razreda putem koje ispitujemo pojavnost takve vrste nasilja u razredima te stavove i informiranost  učenika o sigurnom korištenju interneta. 

Rezultati  generalno pokazuju da je do 20% učenika po razrednom odjelu u posljednje vrijeme jednom ili više puta doživjelo neki oblik elektroničkog nasilja.

Ovisno o rezultatima anketa, u svakom razredom odjeljenju održavaju se najmanje dvije radionice u kojima se učenike informira o pojavnosti i  oblicima elektroničkog nasilja, osvještavaju posljedice takvog oblika nasilja po žrtvu, ali i počinitelja (obzirom na privid anonimnosti) te se s njima razgovara što svaki od dionika može učiniti ukoliko do takve vrste nasilja dođe (sami učenici, roditelji i škola).

Rezultati tih aktivnosti kao i preporuke i savjeti stručnjaka za postupanje u situaciji elektroničkog nasilja objavljuju se i na informativnim panoima kako bi bili dostupni učenicima i njihovim roditeljima s ciljem informiranja o navedenom problemu. Projekt se nastavlja uključivanjem  novih generacija učenika koji ulaze intenzivnije u svijet elektroničkih medija. 

 

POTPROGRAM „AFIRMACIJOM POZITIVNIH VRIJEDNOSTI PROTIV NASILJA“

 

Nasilje među djecom obuhvaća širok spektar agresivnih ponašanja koja se događaju među djecom, od rješavanja sukoba nasilnim putem, neprihvatljivog izražavanja ljutnje ili frustracije, do ozbiljnih incidenata uz težu fizičku ozljedu. Nasilništvo karakterizira namjera da se povrijedi drugu osobu, ponavljanje istog obrasca ponašanja u kojem je jedna strana žrtva, a druga nasilnik, te očita neuravnoteženost snaga među njima. Kako bi se učenicima omogućilo sigurno okruženje potrebno je kod njih  razvijati komunikacijske, socijalne i životne vještine koje će im omogućiti nenasilno rješavanje sukoba i pozitivnu socijalizaciju u skupini vršnjaka, te poticati toleranciju i suradnju kako bi razredne zajednice bile skupine učenika u kojima se svi osjećaju prihvaćeno. Roditelji su partneri u tom procesu.

Potprogram se realizira kroz:

radionice na satovima razrednika
parlaonice za učenike
predavanja i savjetovalište za roditelje
predavanja za nastavnike
sportski susreti i natjecanja
informativni panoi
rad sa skupinom učenika vršnjaka pomagača koji će osmisliti i voditi radionice na SR

 

POTPROGRAM „ZDRAVI STILOVI ŽIVOTA“

 

Osnovni je cilj potprograma povećavanje senzibiliteta i podizanje razine znanja  učenika, roditelja i učitelja o opasnosti zlouporabe sredstava ovisnosti kako bi se smanjila opasnost od bolesti ovisnosti. Kroz poučavanje kroz sadržaje prirode/biologije i TZK o zdravim stilovima života i štetnosti sredstava ovisnosti, predavanja i radionice na SR od strane stručne službe, rad sa skupinom učenika vršnjaka pomagača koji će osmisliti i voditi radionice na SR, predavanja roditelja kao gosta predavača i liječnice školske medicine, provođenje ankete o ovisnostima žele se ispuniti sljedeći specifični ciljevi:

 

 Poboljšati razinu znanja učenika i roditelja o štetnosti raznih oblika ovisnosti.

Upućivati učenike i roditelje na važnost pravilnog strukturiranja slobodnog vremena (izvannastavne i izvanškolske aktivnosti koje su za njihov uzrast primjerene).
Razvijati samopoštovanje i socijalne vještine kod učenika.
Motivirati učenike za odabir zdravih stilova života u zajednici.
Pružati stručnu pomoć mladima s poremećajem u ponašanju i onima koji žive u rizičnim obiteljskim uvjetima.
Pomoći roditeljima da preuzmu i održe aktivnu ulogu u odgoju svoje djece.

 

PROGRAM EMOCIONALNE PISMENOSTI 

 

Program je namijenjen učenicima 2. i 3.razreda, a provodi ga školska psihologinja. 

 Razvoj emocionalnih kompetencija unaprjeđuje razrednu klimu; učenici razvijaju vještine slušanja i usmjeravanja pažnje, odgovornosti i predanosti u radu, načine kontrole impulsa i nošenja s događajima koji ih uznemiravaju; razvijaju sposobnost prepoznavanja osjećaja kod sebe i drugih, empatiju, sposobnost upravljanja emocionalnim reakcijama ili strategije upravljanja sobom, ublažavanja vlastitih neugodnih doživljaja i tolerancije na frustraciju.

S učenicima se kroz radionice prorađuju primarne emocije tijekom 2. razreda, a u 3.razredu se rad nastavlja kroz Program emocionalnog opismenjavanja  (autori programa: Marvin Maurer & Marc A. Brackett 2004.) čiji su ciljevi unapređenje emocionalne pismenosti – razvijanje socijalne i emocionalne kompetencije (prepoznavanje i upravljanje emocijama, empatija, prosocijalno ponašanje, asertivno ponašanje…). Program je strukturiran na način da se radionica sastoji od 6 koraka: 1. uvođenje riječi za imenovanje osjećaja (povezivanje s osobnim iskustvom) 2. skica – simboličko predstavljanje riječi o/ 3. povezivanje sa stvarnim svijetom 4. razredna diskusija 5. povezivanje s vlastitim/obiteljskim iskustvom 6. kreativno pisanje – ugraditi riječi u kratki esej.

 

 

Tražilica


Napredno pretraživanje
Traži
 
Informacije

 

 
Natjecanja

 
STEM

 
Sportski uspjesi naših učenika

  

 
UPISNICA U OSNOVNU ŠKOLU

Priloženi dokumenti:
upisnica u OS.pdf

 
Virtualna knjižnica

 
E-dnevnik

 
E ŠKOLE

 
Školska radioemisija Baby's Gang Show! Slušajte nas utorkom od 20 sati.

 

 

 
Anketa
Što biste željeli čitati na našoj web stranici?




 
Korisni linkovi
 
Kalendar
« Prosinac 2019 »
Po Ut Sr Če Pe Su Ne
25 26 27 28 29 30 1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31 1 2 3 4 5
Prikazani događaji

 
Arhiva dokumenata
 
eTwinning

  

Ponosni smo dobitnici oznake eTwinning škole

 
e-Safety

 

 
Dabar

 
Instagram profil

   

 
Facebook škole

 
Upisi u srednju

 
Raspored zvona

 

  A TURNUS
1. sat 8:00 - 8:45
2. sat 8:50 - 9:35
3. sat 9:45 - 10:30
4. sat 10:40 - 11:25
5. sat 11:30 - 12:15
6. sat 12:20 - 13:05
7. sat 13:10 - 13:55

 

  B TURNUS
0. sat 12:20 - 13:05
0. sat 13:10 - 13:55
1. sat 14:00 - 14:45
2. sat 14:50 - 15:35
3. sat 15:45 - 16:30
4. sat 16:40 - 17:25
5. sat 17:30 - 18:15
6. sat 18:20 - 19:05
7. sat 19:10 - 19:55

 

 

 
Brojač posjeta
Ispis statistike od 18. 10. 2016.

Ukupno: 402014
Ovaj mjesec: 4875
 
 > Projekti  > Školski preventivni program
CMS za škole logo
Osnovna škola Ivana Gorana Kovačića Zagreb / Mesićeva 35, HR-10000 Zagreb / os-igkovacic-zg.skole.hr / ured@os-igkovacic-zg.skole.hr
preskoči na navigaciju